Skargi i wnioski
A. Skargi na działanie przedsiębiorstw energetycznych należy kierować, zgodnie z właściwością, do Oddziałów Terenowych Urzędu Regulacji Energetyki, których zasięg terytorialny został podany na stronie internetowej Urzędu pod adresem bip.ure.gov.pl/bip/o-urzedzie/struktura-organizacyjn/oddzialy-terenowe.
B. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działania pracowników Urzędu koordynuje w Urzędzie Regulacji Energetyki Departament Komunikacji Społecznej.
I. Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
- listownie na adres:
Urząd Regulacji Energetyki
ul. Towarowa 25a,
00-869 Warszawa, z dopiskiem: DSK - pismem złożonym osobiście w Kancelarii Urzędu Regulacji Energetyki
w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, ul. Towarowa 25a, 00-869 Warszawa, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:15 - 16:15 - faksem pod numer: 22 378 11 54
- drogą elektroniczną na adres e-mailowy: dsk@ure.gov.pl lub na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP: /URE/SkrytkaESP
- ustnie do protokołu - w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, ul. Towarowa 25a, 00-869 Warszawa.
II. Informacja w zakresie przyjmowania w Urzędzie Regulacji Energetyki interesariuszy w sprawach skarg i wniosków dotyczących działania pracowników Urzędu
Prezes Urzędu Regulacji Energetyki, lub wyznaczeni przez niego zastępcy, w sprawach skarg i wniosków przyjmuje w każdy poniedziałek, w godzinach 9:00 - 17:00, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym pod nr tel. 22 487 58 03.
Dyrektorzy Oddziałów Terenowych URE przyjmują w sprawach skarg i wniosków (w siedzibach oddziałów) w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca w godzinach 9:00 - 17:00, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym. Wykaz Oddziałów Terenowych URE znajduje się na stronie internetowej Urzędu pod adresem: bip.ure.gov.pl/bip/o-urzedzie/struktura-organizacyjn/oddzialy-terenowe.
III. Podstawa prawna
Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Urzędzie Regulacji Energetyki odbywa się zgodnie z przepisami:
- Działu VIII ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. poz. 46).
WAŻNE INFORMACJE:
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy lub przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 Kpa).
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 Kpa).
- O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna (art. 222 Kpa).
- Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 8 pkt 1 rozporządzenia).
- W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego (art. 239 § 1 Kpa).
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
- Dane osobowe w związku z rozpatrywaniem wniosków i skarg przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki są przetwarzane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, ul. Towarowa 25a, 00-869 Warszawa, który jest administratorem danych osobowych.
- Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Działu VIII ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrywania skarg i wniosków przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
- Dane osobowe w związku z rozpatrywaniem skarg i wniosków przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie będą przetwarzane w innym celu niż określony w pkt 3 oraz nie będą przekazywane do państw spoza Unii Europejskiej lub organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z obowiązującego w Urzędzie Regulacji Energetyki Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt oraz Instrukcji Kancelaryjnej.
- Osoba składająca skargę lub wniosek ma prawo do żądania od administratora danych osobowych dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych.
- Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Osobie składającej skargę lub wniosek przysługuje prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu (zautomatyzowanemu przetwarzaniu).
- Podanie danych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych uniemożliwi rozpatrzenie skarg lub wniosku.
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem maila na adres: iod@.ure.gov.pl lub pisemnie, przesyłając korespondencję na adres: Urząd Regulacji Energetyki, ul. Towarowa 25a, 00-869 Warszawa, z dopiskiem: „Inspektor ochrony danych osobowych”.