Informacja o kontroli przeprowadzonej w Urzędzie Regulacji Energetyki przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów
Kontrola „Wykorzystywanie systemów teleinformatycznych do realizacji zadań publicznych” została przeprowadzona w Urzędzie Regulacji Energetyki (URE) przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów (KPRM) w okresie od 7 lipca do 4 sierpnia 2017 r.
Celem kontroli była ocena wykorzystywania systemów teleinformatycznych do realizacji zadań publicznych w URE, w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 10 lipca 2017 r.
Zakres kontroli obejmował następujące zakresy tematyczne:
I. System zarządzania bezpieczeństwem informacji, w tym:
- Regulacje wewnętrzne w obszarze bezpieczeństwa informacji;
- Ryzyka w obszarze bezpieczeństwa informacji;
- Incydenty bezpieczeństwa;
- Szkolenia w obszarze bezpieczeństwa informacji;
- Projektowanie i eksploatacja systemów teleinformatycznych;
- Kontrola dostępu;
- Umowy na obsługę i utrzymanie systemów teleinformatycznych;
- Zabezpieczenia techniczno-organizacyjne dostępu do informacji;
- Zabezpieczenia techniczno-organizacyjne systemów informatycznych;
- Kopie zapasowe.
II Zapewnienie dostępności informacji zawartych na stronach internetowych
III Wymiana informacji w postaci elektronicznej
Kontrola zakończona została przedłożeniem Prezesowi URE projektu wystąpienia pokontrolnego, do którego Prezes URE zgłosił zastrzeżenia. KPRM, po rozpatrzeniu zastrzeżeń Prezesa URE przekazała wystąpienie pokontrolne, w którym dokonano oceny realizacji zadań i działań podejmowanych przez URE, sformułowano uwagi i wnioski oraz zalecenia.
Informacje dotyczące poszczególnych kontroli przeprowadzanych w URE są dostępne na stronie www.bip.ure.gov.pl. Dokumenty kontroli udostępniane są na wniosek, zgodnie z przepisami ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.