Nawigacja

Aktualnie znajdujesz się na:

Skargi i wnioski

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działania pracowników Urzędu koordynuje w Urzędzie Regulacji Energetyki Departament Komunikacji Społecznej.

Skargi na działanie przedsiębiorstw energetycznych należy kierować, zgodnie z właściwością, do Oddziałów Terenowych Urzędu Regulacji Energetyki, których zasięg terytorialny został podany na stronie internetowej Urzędu pod adresem bip.ure.gov.pl/bip/o-urzedzie/struktura-organizacyjn/oddzialy-terenowe.

I. Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

  1. listownie na adres:
    Urząd Regulacji Energetyki
    Al. Jerozolimskie 181
    02-222 Warszawa
  2. pismem złożonym osobiście w Kancelarii Urzędu Regulacji Energetyki  
    w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, przy ul. Al. Jerozolimskie 181, od poniedziałku do piątku,  w godzinach 8:15 - 16:15
  3. faksem - na numer: (22) 378 11 54
  4. drogą elektroniczną na adres e-mailowy: dsk@ure.gov.pl lub na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP: /URE/SkrytkaESP
  5. ustnie do protokołu - w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, przy ul. Al. Jerozolimskie 181.

II. Informacja w zakresie przyjmowania w Urzędzie Regulacji Energetyki interesariuszy  w sprawach skarg i wniosków

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki, lub wyznaczeni przez niego zastępcy, w sprawach skarg i wniosków przyjmuje w każdy poniedziałek, w godzinach 9:00 - 17:00, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym pod nr tel. 22 487 58 03.

Dyrektorzy Oddziałów Terenowych URE przyjmują w sprawach skarg i wniosków (w siedzibach oddziałów) w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca w godzinach 9:00 - 17:00, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym. Wykaz Oddziałów Terenowych URE znajduje się na stronie internetowej Urzędu pod adresem: bip.ure.gov.pl/bip/o-urzedzie/struktura-organizacyjn/oddzialy-terenowe.
 

III. Podstawa prawna

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Urzędzie Regulacji Energetyki odbywa się zgodnie z przepisami:

  1. Działu VIII ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  2. rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. poz. 46).

WAŻNE INFORMACJE:

Zgodnie z art. 227 Kodeksu postępowania administracyjnego „Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy lub przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw”.

Zgodnie z art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego „Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności”.

Zgodnie z art. 222 Kodeksu postępowania administracyjnego „O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna”.

Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków „Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania”.

Zgodnie z art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego „W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego”.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

  1. Dane osobowe w związku z rozpatrywaniem wniosków i skarg przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki są przetwarzane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, 02-222 Warszawa, Al. Jerozolimskie 181, który jest administratorem danych osobowych. 
  2. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Działu VIII ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  3. Dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrywania skarg i wniosków przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
  4. Dane osobowe w związku z rozpatrywaniem skarg i wniosków przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie będą przetwarzane w innym celu niż określony w pkt 3 oraz nie będą przekazywane do państw spoza Unii Europejskiej lub organizacji międzynarodowych.
  5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z obowiązującego w Urzędzie Regulacji Energetyki Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt oraz Instrukcji Kancelaryjnej.
  6. Osoba składająca skargę lub wniosek ma prawo do żądania od administratora danych osobowych dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych.
  7. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  8. Osobie składającej skargę lub wniosek przysługuje prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu (zautomatyzowanemu przetwarzaniu).
  10. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych uniemożliwi rozpatrzenie skarg lub wniosku.
  11. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem maila na adres: iod@.ure.gov.pl lub pisemnie, przesyłając korespondencję na adres: Urząd Regulacji Energetyki, Al. Jerozolimskie 181, 02-222 Warszawa, z dopiskiem: „Inspektor ochrony danych osobowych”.

Metadane

Data publikacji : 11.05.2005
Data modyfikacji : 07.06.2018
Obowiązuje od : 11.05.2005
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Regulacji Energetyki
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Katarzyna Radomyska
Osoba udostępniająca informację:
Paweł Głośniewski Departament Komunikacji Społecznej
Osoba modyfikująca informację:
Agnieszka Dębek

Opcje strony

do góry